Η Aristotle Racing Team στην κορυφή της Ευρώπης!
Η Aristotle Racing Team του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πέτυχε μια ιστορική διάκριση στο Formula Student Alpe Adria 2025, που πραγματοποιήθηκε στο Bugatti Rimac Test Track στην Κροατία. Για πρώτη φορά στην 19χρονη πορεία της, η ομάδα ανέβηκε στην κορυφή του βάθρου κατακτώντας την 1η θέση Overall στην κατηγορία CV (Combustion Vehicles), ανάμεσα σε κορυφαίες πανεπιστημιακές ομάδες από όλη την Ευρώπη.
Ο διαγωνισμός Formula Student Alpe Adria συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους διαγωνισμούς της Ευρώπης, με ιδιαίτερο ανταγωνισμό στα CV (βενζινοκίνητα μονοθέσια) προσελκύοντας κορυφαίες πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο.
Το ταξίδι μας ξεκίνησε την Κυριακή 10 Αυγούστου για άλλη μια φορά από την Θεσσαλονίκη με προορισμό το Ζάγκρεμπ με σκοπό το ART-25 να ξεδιπλώσει τις ικανότητες του για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Bugatti Rimac Test Track.
Την πρώτη μέρα (11/08) έλαβε χώρα παράλληλα το στήσιμο του camping και του pit και το βράδυ παραστήκαμε στην επίσημη εκδήλωση υποδοχής των ομάδων, όπου με χαρά ενημερωθήκαμε ότι η Ελλάδα φέτος ήταν η χώρα με τις περισσότερες συμμετοχές με 6 ομάδες να παρευρίσκονται στον διαγωνισμό.
Την δεύτερη μέρα (12/08) ξεκίνησε το Scrutineering, δηλαδή οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι. Το ART-25 πέρασε επιτυχώς το mechanical inspection (μηχανολογικός έλεγχος) αλλά και τα tilt test (έλεγχος για δικές του μονοθεσίου με κλίση 60° μοιρών), noise test (έλεγχος ήχου της εξάτμισης) και brake test (έλεγχος ορθής λειτουργίας του συστήματος πέδησης), επιβεβαιώνοντας ότι το μονοθέσιό μας ήταν έτοιμο για τα δυναμικά αγωνίσματα.

Η τρίτη μέρα (13/08) ήταν αφιερωμένη στην προετοιμασία του μονοθεσίου και σε δοκιμές στην πίστα ώστε να προετοιμαστούν οι οδηγοί μας για τα επερχόμενα δυναμικά αγωνίσματα που ήταν προγραμματισμένα για τις επόμενες μέρες.
Η τέταρτη μέρα (14/08) ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς η ομάδα κλήθηκε να ανταποκριθεί στα τρία στατικά αγωνίσματα (Engineering Design, Cost & Manufacturing, Business Plan Presentation), ενώ παράλληλα έπρεπε να πραγματοποιήσει και τα runs στα δυναμικά αγωνίσματα Acceleration και Skidpad.
Στο Acceleration καταφέραμε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα των τελευταίων τριών ετών, με χρόνο 4,061 sec που μας έδωσε την 5η θέση. Αντίστοιχα, στο Skidpad σημειώσαμε χρόνο 5,409 sec, καταλαμβάνοντας την 6η θέση.
Η πέμπτη μέρα (15/08) είχε στο επίκεντρο το Autocross (γρήγορος γύρος). Το ART-25 μπήκε στην πίστα με τον πρώτο οδηγό ο οποίος κατάφερε να σημειώσει στην δεύτερη του προσπάθεια τον καλύτερό μας χρόνο με 49,68 sec με τον οποίο κατακτήσαμε την 3η θέση στο αγώνισμα και το πρώτο μας κύπελλο.

Την έκτη και τελευταία μέρα αγωνισμάτων (16/08) ήρθε η στιγμή για το πιο απαιτητικό αγώνισμα του διαγωνισμού: το Endurance (αντοχή). Η ατμόσφαιρα ήταν φορτισμένη με αγωνία και συγκέντρωση, γνωρίζαμε ότι αυτός ο αγώνας θα έκρινε πολλά. Οι οδηγοί μας διατήρησαν εξαιρετικό ρυθμό, η στρατηγική δούλεψε στην εντέλεια και το μονοθέσιο απέδειξε για ακόμα μια φορά τις δυνατότητές του στην πίστα. Έτσι ο συνολικός μας χρόνος ήταν 23.483min. Ο τερματισμός μάς βρήκε στην 1η θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον διαγωνισμό της Κροατίας, με την ομάδα να ξεσπά σε χειροκροτήματα και φωνές ενθουσιασμού. Παράλληλα, η συνολική μας απόδοση μάς χάρισε και τη 2η θέση στο Efficiency (απόδοση), επιβεβαιώνοντας την ισορροπία ανάμεσα σε ταχύτητα και αποδοτικότητα του μονοθεσίου. Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη φορά στον συγκεκριμένο διαγωνισμό που η ομάδα κατακτά την πρώτη θέση στο αγώνισμα αντοχής αλλά και δεύτερη φορά στην ιστορία της ομάδας, με την ομάδα να αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως έχει το γρηγορότερο και πιο αξιόπιστο μονοθέσιο στην Ευρώπη.
Το ίδιο βράδυ, στην τελετή απονομής, η ψυχολογία της ομάδας ήταν ήδη στα ύψη χάρη στις επιδόσεις μας στα επιμέρους αγωνίσματα. Με την ανακοίνωση των επίσημων αποτελεσμάτων, τα κυρίαρχα συναισθήματα πλημμύρισαν την ομάδα: ενθουσιασμός, συγκίνηση και περηφάνια.
Οι διακρίσεις της ομάδας μας στον Formula Student Alpe Adria 2025 διαμορφώνονται ως:
1η θέση στο Endurance
2η θέση στο Efficiency
3η θέση στο Autocross
1η θέση Overall στην κατηγορία CV
Η κατάκτηση της πολυπόθητης πρώτης θέσης είναι αποτέλεσμα πολυετούς προσπάθειας της ομάδας από την πρώτη μέρα της ίδρυσής της το 2006 μέχρι και σήμερα και ανήκει σε όλα τα μέλη που έχουν περάσει μέσα από την ART. Σίγουρα επίσης καθοριστικό ρόλο σε όλη αυτή την προσπάθεια παίζουν και οι εξωτερικοί υποστηρικτές της ομάδας όπου προσπαθούν με όποιο τρόπο μπορούν να συνεισφέρουν στο έργο μας και τους ευχαριστούμε θερμά.
Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;
Διαβάστε όλα τα
τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης
Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1966 στην Θεσσαλονίκη, και από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της Περιπέτειας, καθώς αποτέλεσε μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. Σε ηλικία 18 ετών, τέθηκε υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου δίπλα του μυήθηκε στην τέχνη της Αθλητικής φωτογραφίας, και καθημερινά κάλυπτε ρεπορτάζ για τις εφημερίδες «Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά»! Λίγο αργότερα, και παράλληλα με σπουδές στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή Σχολή Δημοσιογραφίας της ΑΚΤΟ. Για χρόνια, εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το Auto Moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ & ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2010 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή «Τα μπαγκάζια» και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την Ραδιοφωνική εκπομπή του στον 102FM, στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί σε καθημερινή βάση, τον κόσμο της Αυτοκίνησης, και των Εναλλακτικών Αποδράσεων. Επίσης για 10 συνεχή χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του ιστορικού αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» επίσης της Ε.Π.Σ.ΜΑ.Θ και από το 2022 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Για 4 συνεχή χρόνια αποτελεί μέλος του Press team της Cycling Greece.
Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

