Οδηγήσαμε το Cupra Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE
Είχα τη χαρά να οδηγήσω το νέο Cupra Terramar των 265 ίππων, ένα οικογενειακό τετρακίνητο, σπορ SUV με υβριδική τεχνολογία το οποίο εστιάζει, στην οδηγική απόλαυση, ξεχωρίζοντας στην κατηγορία των premium C-SUV.
Όχι δεν είναι για τα «χωράφια» παρόλο που το τετρακίνητο προφίλ οδήγησης, ενημερώνει τον οδηγό πως είναι διαθέσιμο για off road λειτουργία! Είναι όμως διαθέσιμο για τους στενούς επαρχιακούς δρόμους, εκεί που η κίνηση είναι αρκετά πιο ήρεμη από τους περιφερειακούς δρόμους των πόλεων, και η σκληρή ανάρτησή του δείχνει εμφανέστατα την δυναμική συμβολή της αποδεικνύοντας έτσι, γιατί δεν έχει σχεδιαστεί για Outdoor Activities.

H έκδοση 2.0 TSI 4-Drive που οδήγησα, προσφέρει απίστευτη απόδοση και δεν αργεί να κερδίσει τον απαιτητικό οδηγό που αναζητά την premium τελειότητα για να υπερέχει και την άνεση, του ταξιδιού να κινείται με ασφάλεια και επιβλητικότητα χάρις το εμπρόσθιο τμήμα που θυμίζει ρύγχος Καρχαρία!!
Στην πραγματικότητα το Terramar είναι ένα άπιαστο C-SUV με επιδόσεις GTI, καθώς υπακούει με απίστευτη σβελτάδα στις «ορέξεις» του οδηγού, γράφοντας εντυπωσιακά νούμερα στις επιδόσεις του υποδειγματικού δίλιτρου μοτέρ απόδοσης 265 ίππων στην φανταστική έκδοση VZ!

Όπως όλα τα μοντέλα της Cupra έτσι και το Terramar, ξεχωρίζει για τον επιθετικό σχεδιασμό του καθώς κάθε λεπτομέρεια πάνω στο αμάξωμά το κάνει να ξεχωρίζει, ανεξάρτητα από την απόδοση του κινητήρα του. Άξια λόγου και η αυτονομία καυσίμου, που αποτελεί ακόμη έναν σοβαρό λόγο για την απόκτηση του.
Ξεχωριστοί είναι και οι μεγάλοι τροχοί των 20” με τα ελαστικά της Continental, διαστάσεων 255/40 R20, τα οποία του προσδίδουν τον απόλυτο sportive χαρακτήρα στην άκρως μπάνικη εμφάνισή του, ξεφεύγοντας από οποιοδήποτε άλλο C-SUV στην αγορά!

Στα εντός του premium C-SUV
Το Terramar είναι εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία και χαρακτηριστικά άνεσης, όπως σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προηγμένη υποβοήθηση οδηγού και πανοραμική ηλιοροφή. Η ποιότητα των υλικών επένδυσης παραμένει σε υψηλά standar όπως αρμόζει σε ένα premium C-SUV, τα οποία έχουν τελειότητα στην εφαρμογή τους, και στην εμφάνισή μεταξύ τους.

Ανοίγοντας την μεγάλη πόρτα του οδηγού, το ταμπλό ξεδιπλώνει την αρχιτεκτονική δομή του, με την οθόνη των 12,9’’ που βρίσκεται στο κέντρο του, και με την απόλυτη ευκρίνεια των γραφικών της προσφέρει με ευχάριστο τρόπο τις υπηρεσίες της. Το ίδιο ενδιαφέρουσα και ενημερωτική βρήκα την δεύτερη οθόνη των 10,25’’, που επικεντρώνει τα μάτια του οδηγού καθώς είναι απίστευτη η εργονομία των εφαρμογών που διαθέτει, όπως η καταγραφή ταχύτερου γύρου σε «πίστα» κυρίες και κύριοι και όχι στους δρόμους!

Πάνω από το σύγχρονο αυτό καντράν, ένα φανταστικό Ηead Up Display, βοηθά τον οδηγό να επικεντρώνεται στον δρόμο κατά τη γρήγορη οδήγηση του Terramar, προβάλλοντας τα απολύτως απαραίτητα πάνω στο παρμπρίζ! Προσοχή θέλει μόνο η ρύθμιση του καθίσματος, προκειμένου τα μάτια να εστιάζουν ακριβώς στις πληροφορίες που προβάλει. Σε γενικές γραμμές το επίπεδο εξοπλισμού του 2λιτρου Terramar είναι πολύ πλούσιο και σε όλα τα πιο πάνω προσθέστε την εργονομία των φιλόξενων καθισμάτων με τις απίστευτες ρυθμίσεις, και φυσικά την θερμαινόμενη λειτουργία τους.
Τα πίσω καθίσματα, είναι συρόμενα επιτρέποντας στους επιβάτες τουςν να απολαύσουν το ταξίδι τους με απλωμένα πόδια, χάρις τις απίστευτες δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group, πάνω στην οποία κατασκευάζεται το Terramar, παρέχοντάς του μια εξαιρετική ακαμψία, η οποία δείχνει τις αρετές της, τη στιγμή που τα γκάζια είναι «τσίτα», και το αμάξωμα απαιτεί την απόλυτη αξιοπιστία όλων των μερών που συνεργάζονται ..μαζί του. Η δε χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι ικανοποιητική και κυμαίνεται από 540 έως 642lit.

Πάμε μια βόλτα;
Άλλα κόλπα κυρίες και κύριοι, η επιτάχυνση των 265 ίππων, η οποία για τα 0-100km/h απαιτεί μόλις 5,9sec ξεσηκώνοντας όλες τις αισθήσεις του οδηγού, ο οποίος απολαμβάνει το απίστευτο κράτημα των σφιχτών αναρτήσεων, που αυξάνουν τα περιθώρια του μεγάλου C- SUV,το οποίο συνεχίζει την πορεία του χωρίς ούτε στιγμή να χάνει την πρόσφυση, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει τα πάντα καθώς οι πληροφορίες του τιμονιού, δίνουν την απαιτούμενη σιγουριά στα χέρια του, ελέγχοντας με τα paddles την ταχύτητα και με απόλυτη ακρίβεια το βάρος του Terramar.

Βέβαια, τα ελαστικά μεγάλων διαστάσεων χαμηλού προφίλ κάνουν αισθητές τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά το κράτημα τους είναι απίστευτο, και καθώς το Terramar δεν παίρνει κλίσεις στα γρήγορα στροφιλίκια, απολαμβάνεις τα οδηγικά προγράμματα, Cupra & Performance, ανεβάζοντας ρυθμούς αλλάζοντας ταχύτητες στο γρήγορο 7 αρι κιβώτιο DSG, που κουμπώνει τέλεια με το θηριώδες μοτέρ, που βγάζει «τρελά γούστα» και το μαρτυρoύν οι μεταλλικοί ήχοι που αναδύονται από την εξάτμιση.

Η κατανάλωση δεν ήταν και πολύ οικονομική αλλά έτσι είναι τα γούστα! Βέβαια είδα άκρως χαμηλές τιμές όταν κινήθηκα με ταχύτητες κοντά στα 120km/h,στο ταξίδι για την Αριδαία, σε μεικτό τερέν, όπου απόλαυσα αυτό το Terramar αυτό το ιδιαίτερο 2λιτρο αυτοκίνητο, με τα 265 άλογα που είναι έτοιμα για όλα, και καλύπτουν όχι μόνο τις ανάγκες του γρήγορου οδηγού αλλά και της οικογένειας, που θέλει να πηγαίνει παντού, με ένα γρήγορο και ασφαλές c-suv.

Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε… αν είχα στην τσέπη μου τα €57.490 που απαιτούνται για την απόκτηση του φανταστικού Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE, θα σκεφτόμουν σοβαρά την απόκτηση του!
Δεν χρειάστηκε πολύ, για να με συνεπάρει με τις GTI επιδόσεις που διαθέτει. Η οδήγηση του, η οποία όπως βλέπω αποτελεί πρόκληση για τους οικογενειάρχες, καθώς καθ’ οδών θα κατεβάσουν την οικογένεια τους στην πλησιέστερη παιδική χαρά, και από εκεί θα συνεχίσουν μόνοι τους για όπου ονειρεύτηκαν!!!
Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης
Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1966 στην Θεσσαλονίκη, και από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της Περιπέτειας, καθώς αποτέλεσε μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. Σε ηλικία 18 ετών, τέθηκε υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου δίπλα του μυήθηκε στην τέχνη της Αθλητικής φωτογραφίας, και καθημερινά κάλυπτε ρεπορτάζ για τις εφημερίδες «Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά»! Λίγο αργότερα, και παράλληλα με σπουδές στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή Σχολή Δημοσιογραφίας της ΑΚΤΟ. Για χρόνια, εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το Auto Moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ & ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2010 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή «Τα μπαγκάζια» και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την Ραδιοφωνική εκπομπή του στον 102FM, στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί σε καθημερινή βάση, τον κόσμο της Αυτοκίνησης, και των Εναλλακτικών Αποδράσεων. Επίσης για 10 συνεχή χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του ιστορικού αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» επίσης της Ε.Π.Σ.ΜΑ.Θ και από το 2022 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Για 4 συνεχή χρόνια αποτελεί μέλος του Press team της Cycling Greece.
Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

