Οδηγήσαμε το BYD DOLPHIN SURF – Δυναμικό, απροβλημάτιστο, έξυπνο
Είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Dolphin Surf, το πρώτο μικρό της εταιρείας η οποία πλέον, αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στα οχήματα νέας ενέργειας, BYD.
Ήρθε στα χέρια μας μόλις μία ημέρα μετά το κλείσιμο της έκθεσης Auto Thessaloniki 2025, όπου φιγουράριζε για μία εβδομάδα στο κέντρο του περιπτέρου, με το φανταστικό standard χρωματισμό Lime Green, προσελκύοντας αρκετό κόσμο, χάρις τους φετινούς τίτλους που απέσπασε.
Το BYD DOLPHIN SURF πήρε τη μέγιστη βαθμολογία ασφάλειας των πέντε αστέρων στον τελευταίο γύρο δοκιμών του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, ενώ λίγους μήνες νωρίτερα το μοντέλο κέρδισε τον τίτλο World Urban Car of the Year και λανσαρίστηκε στην Ευρώπη την άνοιξη, στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Από την μέρα που ήρθε στα χέρια μου, ένα αίσθημα ευφορίας ήρθε να αντικαταστήσει το μόνιμο άγχος της αυτονομίας ενός EV, το οποίο, είναι και ο λόγος που, αποτρέπει αρκετούς υποψήφιους πελάτες, να προχωρήσουν στην αγορά τους.

Το είχα οδηγήσει κατά τη διάρκεια του λανσαρίσματος, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, όπου ικανοποιημένος σχολίασα, ότι το Dolphin Surf ενθουσιάζει τον οδηγό του, και τον προτρέπει να απολαύσει τις κρυφές τεχνολογίες άνεσης και υποβοήθησης ADAC , όπως την τοποθέτηση τριών δακτύλων πάνω στην οθόνη του, προκειμένου να ελέγξει κλιματισμό και θερμοκρασία μετακινώντας τα πάνω ή κάτω.
Το Dolphin Surf δεν είναι μόνο ένα αυτοκίνητο για το καλοκαίρι, έτσι όπως το χαρακτηρίζουν μερικοί! Πρόκειται για ένα έξυπνο mini αυτοκίνητο πόλης το οποίο είναι αρκετά ευέλικτο, και μάλιστα πλαισιώνεται από μια πολυτέλεια την οποία θα συναντούσαμε σε πιο Premium εκδόσεις. Η ποιότητα τον υλικών αλλά και η αρχιτεκτονική δόμηση στο εσωτερικό του, σε πείθουν ότι το νέο μοντέλο της BYD είναι αρκετά τολμηρό καθώς συνδυάζει μια σειρά από βασικά χαρακτηριστικά που αναζητά σε ένα νέο αυτοκίνητο ο πελάτης!

Δεν ξεχνάμε πάντοτε ότι μιλάμε για ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και όχι για ένα θερμικό, καθώς η απόσταση μεταξύ τους βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα μακριά!
O δυναμικός σχεδιασμός του ocean aesthetics απλώνεται σε όλο το αμάξωμα και ιδιαίτερα στις πόρτες, o οποίος είναι, όλα τα λεφτά! Ειδικότερα η 5η πόρτα, με το κάθετο τζάμι χωρίς υαλοκαθαριστήρα, και η άκρως «ψαρωτική» αεροτομή η οποία φιλοξενεί και το τρίτο stop. Όχι δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην κατηγορία του, και μάλιστα ξεχωρίζει για αυτό τον ξεχωριστό χαρακτήρα που το κάνει να διαφέρει χάρη στο πίσω φωτιστικό σώμα το οποίο αναμμένο εντυπωσιάζει.

Στα εντός
Για την είσοδο στο εσωτερικό του SURF χρησιμοποιήσαμε το ασφαλές keyless entry της πόρτας, (ενώ υπάρχει & NFC area) και στο άνοιγμά της τα μάτια μας έπεσαν πάνω στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπάκετ καθίσματα, τα οποία είναι αρκετά μεγάλα, έτσι ώστε να φιλοξενούν με άνεση μεγάλους σωματότυπους, σε συνεργασία με το επίσης, ρυθμιζόμενο σε ύψος και μήκος ηλεκτρικό τιμόνι. Το ταμπλό είναι καλοσχεδιασμένο και μάλιστα ξεχωρίζει για τις ιδιαίτερες εξαγωγές αέρα που φέρουν αποτύπωμα ψαριού, όπως και το σχήμα του.

Στο κέντρο δεσπόζει η περιστρεφόμενη οθόνη 10,1’’του infotainment, και ακριβώς κάτω της, βρίσκεται μια μίνι καλοσχεδιασμένη πλαφονιέρα με καλαίσθητα πλήκτρα εύκολης λειτουργίας τα οποία καλύπτουν πληθώρα εξυπηρετήσεων & υποβοήθησης οδηγού.
Χαμηλότερα, έχει τοποθετηθεί ο κεντρικός αεραγωγός, ο οποίος όμως έχει καλό προσανατολισμό. Όπως και η κεντρική κονσόλα η οποία έχει πολλούς χώρους με επίκεντρο την κεκλιμένη θέση smartphone που διαθέτει επαγωγική φόρτιση, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τα χέρια του οδηγού.
Λόγο στένωσης χώρου, δύσκολα μπαίνει και βγαίνει η ζώνη ασφαλείας όμως μπροστά σε αυτές τις «καθισματάρες» που τοποθέτησαν οι Κινέζοι, είναι πταίσμα! Tο επίπεδο ηχομόνωσης βρίσκεται πιο ψηλά από τον μέσο όρο, όμως μου έλειψε τόσο ο αισθητήρας ένδειξης εξωτερικής θερμοκρασίας όσο και η ενημέρωση τυφλού σημείου!

Στο δρόμο
Είναι ευχάριστο στην οδήγηση, αρκετά στιβαρό το σασί του, και η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη σε επίπεδα άνεσης χωρίς το αυτοκίνητο να προβληματίζει με την συμπεριφορά του ακόμη και σε έντονα στροφιλίκια, στα οποία είχαμε άριστη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης που είναι υποδειγματικό.
Και όλα αυτά, χάρις την αυτονομία της μεγάλης μπαταρίας τύπου LFP, που συντελεί με την σειρά της στις καλές επιδόσεις και καλή λειτουργία όλων των συστημάτων. Με μια πλήρη φόρτιση και χωρίς τη χρήση air condition σε μεικτό κύκλο είδαμε αυτονομία άνω των 300km η οποία μας χαροποίησε ιδιαιτέρως, όταν πήγαμε για φόρτιση, σε φορτιστή 60 kw διήρκεσε 28 λεπτά από το 15% στο 90%!!

Βέβαια απολαυστικό και απροβλημάτιστο ήταν το σύντομο ταξίδι μας στην Εγνατία Οδό με 120 km χωρίς air condition, από την Θεσσαλονίκη στην Καβάλα, χωρίς πλάγιους ανέμους, και πάλι πίσω με μόλις μία φόρτιση 15 λεπτών, κατά την επιστροφή μας! Ιδιαίτερα απολαυστική ήταν η απεικόνιση της φόρτισης στο dashboard η οποία κυλούσε πολύ γρήγορα.

Στον επίλογο των πιο πάνω, θα έλεγα σε γενικές γραμμές, εκτός των παραλείψεων που προανέφερα, μου “καλοάρεσε” το SURF, με τα 90hp γιατί καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες μετακίνησης σε μεικτό κύκλο και μάλιστα το κόστος αγοράς στην μεσαία έκδοση, αξίζει τα χρήματα που απαιτούνται για την απόκτηση της, γιατί η μεγαλύτερη έκδοση “σκαρφαλώνει” πολύ… και έτσι ξεφεύγει …γιατί περνά σε άλλα επίπεδα.
Το νέο Dolphin Surf δικαίως κατέκτησε τον τίτλο World Urban Car γιατί απλά πραγματοποιεί τα όσα υπόσχεται, και για αυτό και αξίζει να μπει στη λίστα των προτιμήσεών σας.

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης
Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1966 στην Θεσσαλονίκη, και από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της Περιπέτειας, καθώς αποτέλεσε μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. Σε ηλικία 18 ετών, τέθηκε υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου δίπλα του μυήθηκε στην τέχνη της Αθλητικής φωτογραφίας, και καθημερινά κάλυπτε ρεπορτάζ για τις εφημερίδες «Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά»! Λίγο αργότερα, και παράλληλα με σπουδές στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή Σχολή Δημοσιογραφίας της ΑΚΤΟ. Για χρόνια, εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το Auto Moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ & ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2010 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή «Τα μπαγκάζια» και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την Ραδιοφωνική εκπομπή του στον 102FM, στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί σε καθημερινή βάση, τον κόσμο της Αυτοκίνησης, και των Εναλλακτικών Αποδράσεων. Επίσης για 10 συνεχή χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του ιστορικού αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» επίσης της Ε.Π.Σ.ΜΑ.Θ και από το 2022 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Για 4 συνεχή χρόνια αποτελεί μέλος του Press team της Cycling Greece.
Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

