Μετρό Θεσσαλονίκης & Επεκταση Καλαμαριάς – Τα αγκάθια για Πόντου και Μίκρα (PHOTO)

Μετρό Θεσσαλονίκης & Επεκταση Καλαμαριάς – Τα αγκάθια για Πόντου και Μίκρα (PHOTO)

 

Την πορεία των «δίδυμων έργων», στη Θεσσαλονίκη, όπως τα χαρακτήρισε, του Μετρό και της οδού Πόντου, παρουσίασε διεξοδικά η Δήμαρχος Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναλύοντας τις ενέργειες της δημοτικής αρχής που επιτάχυναν δύο σημαντικά για το μέλλον της Καλαμαριάς έργα: τη δέσμευση για χρηματοδότηση όχι μόνο της διάνοιξης αλλά και της κατασκευής της οδού Πόντου στο πλαίσιο της εργολαβίας του Μετρό, αλλά και την υιοθέτηση της βέλτιστης, για την ίδια την λειτουργία του Μετρό, συγκοινωνιακής λύσης που αφορά στη σύνδεση της Πόντου με την Γεωργικής Σχολής.

 

 

Η Δήμαρχος επισήμανε ότι τα δύο έργα είναι αλληλένδετα και κρίσιμα για τη λειτουργία του Μετρό στην Καλαμαριά και την καθημερινότητα των πολιτών. Αναφέρθηκε στην κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση. Παρά τις απαλλοτριώσεις που είχαν ολοκληρωθεί στην Πόντου, δεν είχαν γίνει ποτέ ενέργειες για τη διεκδίκηση των εκτάσεων του δημοσίου, ο σχεδιασμός του ΟΣΕΘ ήταν ελλιπής και παρέβλεπε τη σύνδεση με τη Γεωργικής Σχολής, μεταφέροντας την κυκλοφορία μέσα από την Καλαμαριά, ενώ στη δεσμευμένη έκταση 32 στρεμμάτων στη Μίκρα για τερματικό σταθμό δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη απαλλοτριώσεων.

 

 

Αγώνας δρόμου για τις απαλλοτριώσεις στην Πόντου

 

 

Καθοριστική ημερομηνία είναι η 13η Οκτωβρίου, όταν θα εκδικαστεί στο Εφετείο Θεσσαλονίκης η αίτηση του Δήμου για τον προσδιορισμό προσωρινής τιμής μονάδας στα ιδιωτικά ακίνητα που πρέπει να απαλλοτριωθούν. «Η εκδίκαση αυτή πρέπει να γίνει και να υπάρξει απόφαση, αλλιώς η κατασκευή της Πόντου δεν θα ενταχθεί στη διαδικασία κατασκευής της επέκτασης του Μετρό και κινδυνεύει να χαθεί η χρηματοδότηση που διεκδικήσαμε και κερδίσαμε», υπογράμμισε η κ. Αράπογλου.

Παρουσιάστηκαν επίσης οι κινήσεις που έγιναν με ταχύτατους ρυθμούς, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου Καλαμαριάς: χαρτογράφηση όλων των τμημάτων της Πόντου των 2.300 μ., προσθήκη ποδηλατόδρομου στο σύνολο της έκτασής της, καταγραφή εκτάσεων του Δημοσίου, αιτήματα παραχώρησης για 16 ιδιοκτησίες του δημοσίου και σύσταση ομάδας εργασίας για την προετοιμασία της πόλης για τη λειτουργία του Μετρό.

 

 

Σύνδεση της Πόντου με την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής 

 

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τον ΟΣΕΘ για τη σύνδεση της Πόντου με τη Γεωργικής Σχολής· τα αρχικά σχέδια που θα φόρτωναν τον Φοίνικα απορρίφθηκαν, ο ΟΣΕΘ υποχρεώθηκε σε νέες μελέτες και ο Δήμος ενέταξε τις οδούς Ικάρων και Κακουλίδη στο έργο «Ανάπλαση Τμημάτων Ανατολικής Καλαμαριάς» ώστε να μετατραπούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Η απόφασή μας ήταν ξεκάθαρη: ο Φοίνικας δεν θα πληρώσει το κόστος της σύνδεσης με το Μετρό», σημείωσε η Δήμαρχος.

 

 

Τερματικός Μίκρας και χώρος στάθμευσης

 

Για την Μίκρα εγκαταλείφθηκε το σχέδιο τερματικού σταθμού 32 στρεμμάτων και ο νέος σχεδιασμός περιορίζεται σε 9-10 στρέμματα, ενώ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα δημιουργίας χώρου στάθμευσης.

 

 

«Είναι μία από τις πιο κρίσιμες στιγμές στην ιστορία της Καλαμαριάς. Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να ελπίζουμε ότι μόλις σε έναν με ενάμιση χρόνο θα έχουμε φθάσει εκεί που προσπαθεί η πόλη μας επί δεκαετίες», τόνισε η Δήμαρχος Καλαμαριάς.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα
τελευταία νέα
από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

admin

Related articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *