Τι απαντά ο Δήμος Θεσσαλονίκης στο Ζέρβα για τα πασαλάκια
Το ζήτημα με τα πασαλάκια στην οδό Λεωφόρο Νίκης στη Θεσσαλονίκη έχει προκαλέσει έντονη δημόσια συζήτηση, με αφορμή και τις πρόσφατες δηλώσεις του πρώην Δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα.
Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη- Να φύγουν τα πασαλάκια από τη Λεωφόρο Νίκης ζητά ο Ζέρβας
Δείτε την ανακοίνωση του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Ανακύκλωσης κ Κλιματικής Προστασίας Γιώργου Δημαρέλου:
«Διάβασα με προσοχή την ανακοίνωση του πρώην Δημάρχου σχετικά με τα κολωνάκια στην λεωφόρο Νίκης και αισθάνομαι ότι πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα που ξεκινάνε από παλαιότερα ως προς τις αντιδράσεις.
1) Ήμουν από τους πρώτους το 2020 που είχα πει ότι η δημιουργία της λωρίδας ποδήλατων στη δεξιά πλευρά ήταν προς την σωστή κατεύθυνση υπό κάποιες προϋποθέσεις. Να συνεχιζόταν και μετά τον Λευκό Πύργο και να λάμβανε υπόψη τις νομοθετικές διατάξεις του ΚΟΚ για την ασφάλεια των μετακινούμενων. Δεν έγινε τίποτα από αυτά και όταν έληξε η περίοδος χάριτος των προσωρινών μέτρων λόγω COVID, όλες οι αδειοδοτικές αρχές είπαν καταργήστε το. Από τότε, ό,τι έχει γίνει, αντιμετωπίζεται από τους υπέρμαχους του ποδηλατοδρόμου ως αντικείμενο κριτικής. Αν όμως μία φορά, μόνο μία, γινόταν ένα θανατηφόρο ατύχημα, όλοι θα ζητούσαν το κεφάλι του Δημάρχου πάνω σε ασημί δίσκο. Να δεχθώ, ότι διαχρονικά, το θέμα της μετακίνησης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη δεν έχει αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή. Αλλά αυτό πλέον δεν ισχύει, γιατί υπάρχει σχετική μελέτη που τρέχει συνδυαστικά με την Καλαμαριά.
2) Η κατάργηση του ποδηλατόδρομου, μέχρι να είναι σε θέση ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό και με το deck να ορίσει εκ νέου τον τρόπο που θα γίνονται οι μετακινήσεις, πάντα κατόπιν σχετικών αδειοδοτήσεων, ανέδειξε την ανάγκη προστασίας κίνησης των οχημάτων. Δεν θα υπήρχε καμία νομιμοποιητική ηθικά βάση στον Δήμο να καταργήσει τον ποδηλατόδρομο για να παρκάρουν αυτοκίνητα δεξιά. Η τοποθέτηση των κολωνακίων διασφαλίζει ότι η κίνηση των οχημάτων ως επί το πλείστον διεξάγεται σε τρεις λωρίδες, μειώνοντας σημαντικά τις καθυστερήσεις των οχημάτων που κινούνται δυτικά προς ανατολικά ειδικά στις ώρες αιχμής.
3) Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει μειωθεί σε σχέση με πριν τα κολωνάκια στη Νίκης. Αν υπάρχουν οδηγοί που κινούνται στην μεσαία λωρίδα και αποφασίζουν τελευταία στιγμή να στρίψουν αριστερά, είναι προφανής παραβίαση του ΚΟΚ.
4) Ας μην μιλάει ο πρώην Δήμαρχος για εμπάθεια της νυν διοίκησης. Καμία εμπάθεια δεν υπάρχει για το θέμα, και ειδικά στο θέμα των κολωνακιων ας μην θυμηθούμε τις ενέργειες του για το θέμα με το που ανέλαβε προς εξυπηρέτηση διαφόρων συμφερόντων. Ας μας πει καθαρά αν θέλει να σταθμεύουν αυτοκίνητα στην Νίκης.
5) Τα κολωνάκια, όπως και άλλο οποιοδήποτε αποτρεπτικό μέσο της παρανομίας είναι αναγκαία στη Θεσσαλονίκη του 2025. Δυστυχώς, δεν φτάνουν τα μέσα για να είναι σε κάθε γωνία ένας δημοτικός αστυνομικός, ένας επόπτης καθαριότητας, ένας τροχονόμος κλπ. Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε και άλλα αποτρεπτικά μέσα στη διάθεσή μας. Οι ευθύνες του Δήμου, της πολιτείας γενικά, στην σωστή λειτουργία της πόλης είναι αυταπόδεικτες, αλλά και ο κόσμος δεν μπορεί να σταθμεύει όπου θέλει και να πετάει το νοικοκυριό του όπου θέλει».
Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;
Διαβάστε όλα τα
τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM
Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

